Editorial

Ketua Editor (Editor-in-Chief)

Laych Koh

Laych adalah seorang wartawan berpengalaman dan juga seorang guru yang sedang sibuk menguruskan dua anak lelaki kesayangannya. Di samping itu, dia juga sedang menguasai teknik menyorokkan sayur-sayuran di dalam makanan harian mereka.

Editor

Ayuni Ayatillah

Ayuni adalah seorang penulis bebas dan ibu kepada dua cahayamata. Dia gemar mendengar cerita dan menulis kisah-kisah inspirasi. Jika tidak menulis, dia biasanya sibuk menguruskan rumahtangga, berangan-angan menjelajahi dunia atau melukis di dalam jurnal hariannya.

Penulis

Diyana Rasid

Diyana ialah seorang ibu kepada seorang cahayamata berumur 4 tahun dan bekerja sepenuh masa di dalam bidang IT. Ketika tidak bekerja, dia suka bersosial dan berjalan-jalan dengan anak kesayangannya. Mereka sama-sama melihat dunia dengan penuh kekaguman, rendah hati, sifat ingin tahu dan minda yang terbuka.

Mardhiah Ibrahim

Mempunyai anak saudara seramai 23 orang, kehidupan seorang gadis bernama Mardhiah Ibrahim sentiasa dikelilingi dengan kerenah kanak-kanak yang melucukan. Di samping mempunyai pekerjaan tetap sebagai seorang ‘Mak Su’, dia merupakan seorang pelajar Masters dan kini mula berjinak-jinak di dalam dunia penulisan.

Nadia Salmee

Nadia adalah seorang penulis bebas dan ibu kepada 3 orang anak. Nadia gemar menulis, membaca dan juga melakukan aktiviti yang membantu meningkatkan potensi diri beliau dan anak – anak seperti mengeksplorasi tempat – tempat menarik di dalam dan luar negara. Dia beraspirasi untuk membantu menyebarkan kehidupan positif buat para wanita terutamanya yang bergelar ibu.

Helmi Shaharuddin

Helmi adalah lepasan Ijazah Sarjana Muda dalam bidang Bahasa Inggeris dan Kesusasteraan. Dia meninggalkan jawatan korporat ‘9 to 5’ untuk masa yang lebih fleksibel bersama dua puteri dan isteri tercinta. Kini, dia bertugas sebagai penasihat takaful keluarga dan perancangan dan pentadbiran harta pusaka Islam sepenuh masa.